درمان شقاق با ليزر

متخصص جراحي عمومي

درمان شقاق با ليزر

۱ بازديد ۰ نظر

جراحي و عمل با ليزر شقاق


شقاق مقعد يا آنال فيشر (فرانسوي: Fissure anale) وضعيتي بسيار دردناك است كه حاصل زخم سطحي يا پارگي در ناحيه پوشش سلولي مقعد است. شقاق به صورت يك خط طولي است كه در نيمه تحتاني كانال مقعد در ناحيه زير خط دندانه‌اي ايجاد مي‌شود و چون اين ناحيه حسگرهاي بسيار زيادي دارد، يك وضعيت فوق‌العاده دردناك را براي فرد بيمار ايجاد مي‌كند.
موثرترين روش درمان شقاق مقعدي مزمن قطع اسفنكتر داخلي است و ميزان موفقيت آن 100-95% است.
در ليزر شقاق ابتدا محل زخم شقاق با بيحسي موضعي بيحس مي گردد و سپس با ليزر زخم برداشته ميشود و عضله دور مقعد به ميزان كم برش داده ميشود تا به زخم فرصت لازم جهت بهبود داده شود. در حين عمل اگر زائده اضافي در اثر شقاق بوجود آمده باشد قابل برداشتن است و لذا مقعد فرم نرمال اوليه خود را پيدا ميكند. بعد از عمل با ليزر شقاق بيمار ميتواند دفع راحت داشته باشد.

بطور كلي عمل جراحي ليزر شقاق با بيحسي موضعي و بصورت سرپائي در مطب مطابق روشهاي استاندارد كه يكي از آن روش ها استفاده از ليزر شقاق مي باشد اقدام به قطع اسفنكتر داخلي در نواحي طرفي مي شود و زائده پوستي sentinel pile نيز برداشته مي شود.

با استفاده از داروهاي بيحسي كننده طولاني اثر بيمار مي تواند بلافاصله به محل كار خود مراجعه نمايد. اكثر بيماران بهبود فوري درد را بعد از جراحي تجربه مي كنند ولي تا چند روز بعد از آن درد حاصله را مي توان با مصرف مسكن كنترل نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.