ليزر كيست مويي

متخصص جراحي عمومي

ليزر كيست مويي

۱ بازديد ۰ نظر

 

كيست مويي چيست

بيماري پيلونيدي يك نوع از عفونت‌هاي پوستي است كه معمولاً بين گونه‌هاي باسن و اغلب در انتهاي بالا اتفاق مي افتد. اين كيست يا آبسه معمولاً در انتهايي‌ترين نقطه ستون فقرات ايجاد مي‌شود. اين كيست مستعد عفونت است. كيست‌هاي پيلونيدال در افراد سياه‌پوست ناشايع است. هر دو جنس مبتلا مي‌شوند ولي در مردان شايع‌تر است.


نشانه‌هاي كيست مويي

در صورت عدم عفونت علامتي ندارد. با ايجاد عفونت علايم زير بروز مي‌كند:

    درد، قرمزي، احساس درد با لمس و تورم ناحيه مبتلا
    تب و لرز
    ترشح چرك

آيا سينوس موئي با ليزر قابل درمان است و اصولا با جراحي معمولي چه تفاوت هايي دارد؟

پاسخ سوال مثبت است و به كمك ليزرهاي برش دهنده مثل ليزر co2 و در هر اندازه و مرحله اي قابل انجام است و از نظر ميزان برداشتن ضايعه هيچ تفاوتي با جراحي با چاقوي كيست مويي ندارد اما تفاوت هاي مثبتي نسبت به اين جراحي معمولي دارد كه عبارتند از:

    عدم نياز به بيهوشي عمومي يا نخاعي و بستري شدن در بيمارستان.


    عدم وجود درد در جراحي با ليزر بطوريكه بيمار از روز بعد از عمل كيست ميتواند راحت بنشيند در حالي كه در جراحي معمولي بيمار بمدت چند هفته بايد در منزل بماند و از كار روزانه باز بماند.


    در جراحي با ليزر كيست نيازي به پانسمان داخل زخم و تراشيدن زخم وجود ندارد و از روز بعد بيمار ميتواند حمام بگيرد و داخل زخم را با آب و صابون بشويد در حالي كه در جراحي معمولي پانسمان داخل زخم و تراشيدن زخم ضروري است.


    ميزان عود در هر دو روش جراحي و ليزر يكسان بوده و حدود 10% ميباشد اما اگر بعد از جراحي با ليزر و بهبود زخم پوست ناحيه عمل با ليزرهاي از بين برنده مو تابش بگيرد ميزان عود به 2% ميرسد.


    در جراحي با ليزر سر پا و فعال شدن بيمار بلافاصله بعد از جراحي مي باشد كه سبب شده از ابتلا به آمبولي جلوگيري شود، اين امر در بيماران با سن بالا كه بى تحركى طولانى مدت بدنبال جراحى سنتى در آنها منجر به لخته شدن خون (آمبولى) در رگهاى پاها مى گردد مهم است زيرا آمبولى بيمارى بسيار خطرناكى است كه درمان بسيار سختى دارد و گاها منجر به مرگ بيمار مى گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.