شقاق مقعدي – درمان و جراحي ليزر

۵ بازديد ۰ نظر

نگاه كلي به درمان شقاق با ليزر

درمان اوليه فيشر يا شقاق مقعد دارويي است و وقتي كه بيماري به دارو جواب ندهد و يا اينكه بعد از بهبود اوليه مجدد عود كند از روش جراحي با ليزر شقاق استفاده ميشود كه ابتدا محل زخم شقاق با بيحسي موضعي بيحس ميگردد و سپس با ليزر زخم برداشته ميشود و عضله دور مقعد به ميزان كم برش داده ميشود تا به زخم فرصت لازم جهت بهبود داده شود. در حين عمل اگر زائده اضافي در اثر شقاق بوجود آمده باشد قابل برداشتن است و لذا مقعد فرم نرمال اوليه خود را پيدا ميكند. بعد از عمل با ليزر شقاق بيمار ميتواند دفع راحت داشته باشد.

 
پارگي  (tearing)، خراشيدگي يا ترك (abrasion) و زخم در مخرج را شقاق مقعدي يا فيشرآنال گويند. اين پارگي سبب اسپاسم (انقباض) اسفنگتر داخلي مخرج مي شود و اين يكي خود سبب درد و افزايش عمق پارگي بر اثر كاهش خونرساني به مخرج شده و زخم شديد مي شود.

شيوع فيشر مقعدي

از نوزادي تا پيري ديده مي شود و كلا بي نهايت شايع است.

علل شقاق | فيشر

معمولا يبوست و اسهال طولاني و زور زدن straining زياد در موقع دفع مدفوع و زايمان و استفاده طولاني از ملين ها عامل شقاق است.
· گاهي فشار داخل كانال مخرج بعلت افزايش فعاليت (تونيسيته) سيستم اسفنكتريك (سيستم كنترل دفع مدفوع) بالا مي باشد و در نتيجه خونرساني به پوست ومخاط مخرج مختل مي شود و شقاق ايجاد مي شود.· اختلالات روحي و رواني نيز سبب افزايش تونوسيته سيستم اسفنكتريك شده و گاهي سبب شقاق مقعدي مي شود.


علل ناشناخته براي شقاق | فيشر

گاهي در هر حال علتي واضح براي شقاق پيدا نمي شود.

علائم شقاق | فيشر

درد مخرج و خونريزي علائم اصلي آن است. درد مهمترين عامل تشخيصي شقاق مقعدي مي باشد اين درد در زمان دفع تشديد مي شود و نيز دوره اي مي باشد يعني دوره هاي پي در پي تسكين و عود دارد و درد در هر دوره شديد و طولاني تر مي شود تا اينكه دائمي شود.
منحني زير درد در نظر داشته باشيد. به دليل تشديد درد در زمان دفع بيمار حتي المقدور از دفع مدفوع امتناع مي كند و لذا يبوست تشديده شده و آن نيز سبب شديد تر شدن زخم شده و چرخه معيوب ايجاد مي شود. اگر از شروع اولين درد 6-3 هفته گذشته باشد آنرا شقاق حاد واگر بيشتر باشد آنرا شقاق مزمن گويند و شقاق مزمن اغلب يك حاشيه برجسته در اطراف خود دارد.
شقاق حاد معمولا با درمان طبي و داروي درمان مي شود ولي شقاق مزمن اغلب نيازمند جراحي ليزري يا استاندارد است.



هزينه عمل جراحي ليزر شقاق

تعيين هزينه دقيق جراحي ليزر شقاق بستگي به ميزان وسعت و شدت بيماري دارد، زيرا  هزينه عمل جراحي اين بيماري را نميتوان دقيق و بدون معاينه پيشين اعلام نمود، در اين مورد پس از معاينه توسط پزشك متخصص هزينه دقيق قابل بيان خواهد بود. جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد هزينه هاي جراحي با ليزر و نحوه پوشش بيمه درماني اين بيماري اينجا كليك نمائيد.

 

درمان داروئي، بهترين درمان، جراحي است، مشروط برآنكه توسط يك جراح كارآزموده انجام شود. درمان شقاق با چاقو و ليزر هر چند در درمان با چاقو نياز به بستري شدن

روش هاي مختلفي از ليزر در درمان هموروئيد استفاده مي‌شود. از جمله ليزرهاي كم توان ؛مادون قرمز؛ ليزر دي‌اكسيد كربن. ليزر دي‌اكسيد كربن يا به اصلاح ليزر پرتوان يكي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.