درمان قطعي زگيل تناسلي در مردان و زنان

۱ بازديد ۰ نظر

زگيل تناسلي يا زگيل اطراف آلت و يا مقعد يك بيماري بسيار شايع در سنيني است كه فعاليت هاي جنسي شايع مي باشد و عامل آن ويروس پاپيلوماي انساني است.

 

نكاتي در مورد زگيل تناسلي

اين بيماري در صورت عدم درمان از طريق تماس پوستي از فرد آلوده به فرد سالم منتقل ميشود.

 

90 درصد از بيماراني كه به ويروس آلوده مي شوند هيچ علامت پوستي نداشته اند ولي مي توانند باعث ابتلاي فرد سالم شوند.

 

شايعترين علامت پوستي آن بصورت بروز زگيل هاي تكي يا متعدد در اطراف نواحي تناسلي و يا ناحيه مقعد مي باشد ( زگيل تناسلي ) كه در صورت عدم درمان به سرعت تعداد زگيل ها افزايش مي يابد به همين خاطر به محض مشاهده ضايعه زگيلي در اين مناطق بايد به پزشك مراجعه شود.

 

درمان و معالجه زگيل تناسلي

هرچند درمانهاي متفاوت جهت اين بيماري ارائه شده است اما استفاده از ليزر دي اكسيد كربن و به دنبال آن استفاده از داروهاي ضد ويروس موضعي و خوراكي بهترين راه درمان ميباشد و معمولا هيچ ضايعه و اسكاري بعد سوزاندن زگيل هاي تناسلي به جا نمي گذارد و لازم است بيمار تا مدتي پيگيري و معاينه شود.

 

علائم زگيلهاي تناسلي

به صورت زگيل هاي پراكنده و يا متعدد در نواحي مختلف تناسلي و به رنگ پوست مي باشند كه به سرعت به رشد خود ادامه داده و در صورت عدم درمان تعداد آنها زياد شده و باعث ايجاد علائم براي فرد مي شود.

 

در مردان اين زگيل در ناحيه پوست آلت و اطراف آلت تناسلي و ناحيه پوست بيضه و در اطراف ناحيه مقعد به وجود مي آيد و به سرعت به رشد و تكثير خود ادامه مي دهند به همين دليل به آن زگيل تناسلي اطلاق شده اند.

 

 

 

درمان زگيل تناسلي زنان

درمان زگيل تناسلي اندام تناسلي زنان توسط پزشك و با توجه به محل پيدايش زگيل و اندازه ضايعات تعيين مي شود. بسته به نظر پزشك از داروهاي موضعي مثل پودوفيلين يا ساير روش ها مانند ليزر، كرايوتراپي و غيره ‌استفاده مي شود.

 

 

– محلول موضعي پودوفيلين

اين محلول يكي از درمان هاي دارويي زگيل تناسلي است كه روي ضايعات ماليده مي شود ولي تحريكات شيميايي محل و استفاده طولاني مدت آن براي درمان زگيل (مدت يك تا سه ماه)، استفاده از آن را محدود كرده است.

 

– كرايوتراپي (منجمد كردن)

امروزه به عنوان يك روش مؤثر، كم هزينه و اثر درماني بسيار بالا جهت درمان زگيل هاي تناسلي مردان و زنان توصيه مي شود. در اين با استفاده از پروب كرايو و استفاده از تكنيك سرما درماني و ايجاد انجماد توسط گاز نيتروژن، زگيل هاي تناسلي را درمان مي كنند. ايجاد تاول خفيف و درد مختصر محل در شروع درمان وجود دارد كه به تدريج از بين مي رود.

 

– ليزر

در ليزردرماني زگيل تناسلي، پرتوهاي فروسرخ مستقيماً به طور متمركز به سوي ضايعات پوستي هدف گيري مي شوند. قابليت نفوذ ليزر در عمق، امكان تهاجم كامل تري را به ويروس فراهم مي كند. اين در حالي است كه عوارض جانبي مانند احساس سوزش يا درد، با اين تضمين كه آسيب بافتي از 1 ميلي متر در عمق فراتر نخواهد رفت، به كم ترين ميزان مي رسد.

 

– جراحي زگيل تناسلي

اگر سايز زگيل آلتهاي تناسلي مردان يا اندام تناسلي زنان بزرگ باشد و يا نسبت به روش هاي درماني فوق مقاومت نشان دهند را بايد با روش‏هاي جراحي نظير الكتروسرجري (كوتر) يا راديوسرجري (آر اف جراحي) درمان كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.